Jump to content

Can you imagine if Germany instead of making super tanks...

15 minutes ago, hapieman said:

but I mean that he didn't really have a negative inpact.

Willy however...

He bound ressources for a useless Porsche Tiger, Worse Porsche Tiger II turret, was happily helping in creating another deadend in the Maus, was Hitlers favorite engineer.

He, in conjunction with Hitler, was responsible for the gigantomatism in the german tank development.

• Upvote 1
medal medal medal medal medal

1 hour ago, Stahlvormund101 said:

He bound ressources for a useless Porsche Tiger, Worse Porsche Tiger II turret, was happily helping in creating another deadend in the Maus, was Hitlers favorite engineer.

He, in conjunction with Hitler, was responsible for the gigantomatism in the german tank development.

ahm... wasn't the "Porsche Tiger iI turret" designed and developed by Krupp?

also: he was mostly interested in pushing the boundaries of technology and what interested him in the Maus (which he himself considered to be rahter useless) was the challenge

Also to quote from Panzerkamfpwagen Maus:
"Ferry Porsche schildert den Disput zwischen Hitler und Professor Porsche, der hier zitiert werden soll, weil der den Sinn und die Aufgabe dieses Projektes so treffend wiedergibt: "Es versteht sich von selbst, dass mein Vater zunächst von Hitler erfahren wollte, für welchen Einsazzweck dieses Monstrum gedacht sei. Hitler erklärte dazu in der anwesenden Runde seine Vorstellungen: 'Ich stelle mir vor, dass ein solcher Panzer wie ein Schlachtschiff im Verband operiert, begleitet von kleineren Panzern, die vorausfahren oder als Begleitfahrzeuge mitfahren und ihn gegen Minen oder Angreifer aus der Luft absichern. Die vorhandene Feuerkraft wird ausreichen, um jeden Widerstand zu brechen. Was halten Sie davon, Herr Professor?' Mein Vater war viel zu sehr Techniker und zu wenig Militär, als dass er Hitler nicht ganz nüchtern seine Meinung gesagt hätte und in etwa ausgeführt haben dürfte: 'Ich halte wenig davon, für ein derartiges Projekt anderweitig dringend benötigtes Materialund Arbeitskräfte aufzuwenden. Ich bin viel zu wenig mit militärischem Gedankengut vertraut, um klar sagen zu können, welche Vorteile ein derartiger Mammut panzer bringen könnte!' Darauf Hitler: 'ch habe diesem Land-Schlachtschiff noch eine weitere Aufgabe zugedacht. Es sieht so aus, als könnten wir eine Reihe beweglicher Bunker zur Verstärkung des Atlantikwalls gebrauchen, der an einigen Stellen lücken aufweist. Nehmen wir an, einer dieser Betonbunker wird während eines feindlichen Landungsversuchs zerstört; dieses Stahlgetüm könnte dann sehr rasch die Bresche schließen und mit seiner enormen Feuerkraft den Gegner abwehren, bis der Bunker wieder einsatzfähig ist. Für diesen Zweck stünden die Großpanzer immer wieder zur Verfügung!'"

medal medal medal medal

• Technical Moderator
2 minutes ago, Mercedes4321 said:

They looked into it, decided against it

9DRCfeX.png

Well it wouldnt be that much better than a regular pzIV

1 hour ago, blockhaj said:

Well it wouldnt be that much better than a regular pzIV

would it? to quote the scanned book page
"The disadvantages of the new designed outweighted the advantages."

medal medal medal medal

24 minutes ago, RohmMohc said:

would it? to quote the scanned book page
"The disadvantages of the new designed outweighted the advantages."

Some are mechanical (stress on suspension, brakes, etc.) but the most important probably were on the war industry: changing to a new design when your overlords tell you to double production doesnt really work well.

medal medal medal medal medal

18 minutes ago, Stahlvormund101 said:

Some are mechanical (stress on suspension, brakes, etc.) but the most important probably were on the war industry: changing to a new design when your overlords tell you to double production doesnt really work well.

the first part alone is enough... congratulation, better frontal armour... hey your suspension just died... too bad...

medal medal medal medal

Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...