Jump to content

Uzbrojenie

Fury_K7
 Share

Jestem nowy w dziedzinie pocisków kierowanych dlatego chciałbym zapytać czym się różnią pociski AGM-22 od TOW-71 i AGM-114? Chodzi mi o aspekt praktyczny, pomińmy tu penetracje, prędkość itd.

AGM-22 i TOW-71 są bardzo podobne, jedyna różnica to prędkość, domyślam się że wiesz jak są kierowane, ale jeśli nie to działa to tak że celujesz w coś i pocisk tam mniej więcej leci, często trzeba dawać wyprzedzenie żeby coś trafić np. helikopter, albo gdy lecisz z dużą prędkością i próbujesz trafić stacjonarny obiekt.

AGM-114 działa kompletnie inaczej, gdyż jest to pocisk kierowany laserowo (w grze masz opcję włączenia i wyłączenia oznaczania celu laserem, oczywiście żeby używać te pociski musisz mieć to włączone), czyli celujesz w to co chcesz trafić i czekasz aż pocisk doleci do celu, nie trzeba martwić się wyprzedzeniem bo pocisk z teorii sam to koryguje, oczywiście obecnie nie da się ich używać przeciw helikopterom ani samolotom bo po wystrzeleniu pocisk leci do góry i nie widać go przez większość lotu (pod koniec lotu dość stromo spada na cel by zniwelować nachylenie pancerza w np. takim T-80).

Ogólnie pocisk ciekawie wygląda na papierze, gorzej sprawdza się w bitwie bo Gaijin ma dość duże problemy z poprawnym wymodelowaniem tego pocisku, czyli jak testujesz je w locie testowym to wszystko jest w porządku, ale po wbiciu do bitwy w np. takim SB zauważysz że nie działają tak wspaniale i bardzo często nie trafiają celu.

Kolejną różnicą między TOW a AGM-114 jest fakt że możesz wystrzelić kilka AGM-114 jednocześnie i wszystkie będą lecieć w oznaczony cel (czyli możesz np. w połowie lotu pierwszego pocisku wystrzelić kolejny by skrócić odstęp między trafieniami i nadal być w stanie coś trafić), w przypadku TOW gdy wystrzelisz dwa pociski to tylko ten drugi będziesz mógł kontrolować.

AGM-114 ma też fajny dodatek który pokazuje czas do uderzenia celu obok ilości pocisków:

Spoiler

p39ZBIS.jpg