Jump to content

BF 109 seria E(E3, E4, E7/U2 kontra Spitfire MK1, MK2(Venture też) RB

Marcinos76
 Share

Gram już od wielu lat, głównie RB, chętnie niemieckimi maszynami, ale nie tylko.

Na Messer'ach wylatałem sporo, ale wciąż mam nieustający problem w okolicach BR 3.0.

Gdy spotykam dowolnego Spitfire, zwłaszcza MK2 w sytuacji 1x1 - dostaję łomot. Oczywiście piloci Spita chcą się kręcić, czego nie robię, bo nie mam szans.

Ataki z zaskoczenia jak najbardziej mi wychodzą. Staram się zachować energię, nie marnować jej w niepotrzebnych manewrach. Stosuję ataki na dochodzenie, po spirali w górę i inne techniki dla BF 109.

Ale, no właśnie:

Spitfire(posiadam wersję Venture), wznosi się lepiej niż mój BF109 E7/U2. Jest cholernie zwrotny. Próby ucieczki wznoszeniem, także w spirali - zawodzą. Nie jestem w stanie uciec. 

Przewaga wysokości pomaga, ale Spit nawet powyżej 4000 metrów jest co najmniej tak samo dobry jak BF, a nawet lepszy. Gdy widzę ogarniętego pilota w Spicie, który siedzi na dużym pułapie, wiem, że mam przechlapane.

Najwyraźniej nadal robię coś nie tak, albo po prostu MK2 jest wyraźnie lepszym samolotem. Albo jedno i drugie naraz.

Jak Wy sobie radzicie???

Odczuwacie wyższość odpowiednika Venture nad E7, czy jestem "ostatnia dupa" i BF'y są nie dla mnie???

Dodam, że w przypadku FW powyższe problemy nie występują - okrutna siła ognia zmiata Spity z karabinami w czołówkach, a wspaniałe osiągi na niskim pułapie pozwalają uciec.

medal medal medal medal

• 4 months later...

Twoja retencja energii jest zdecydowanie lepsza od tej w Spit-cię,

Spit nie ma też możliwości do zoom climbing-u jak to jest w przypadku 109-ki.

Nie wspominając już, że climb rate na E4/E7 jest rewelacyjny, zdecydowanie nie odstaje od Spita w sposób, który byłyby widoczny jeśli w ogóle, a że to 109 to efektywny climb rate jest osiągalne przy większej prędkości i niższym kącie wznoszenia (choć ja tam MEC-a używam to mam lepszy climb rate z tego tytułu)